Οι καθηγητές του ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΝΑ σχολιάζουν τα θέματα στην Ανατομία-Φυσιολογία ΕΠΑ.Λ.
Τα θέματα χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους βατά αν και περιέχουν
συνδυαστικά ερωτήματα.
Στο Α1. δ χρειάζεται οι μαθητές να έχουν κάνει τη νοηματική σύνδεση που απαιτείται ανάμεσα στο που βρίσκονται οι θηλές της γλώσσας που διαθέτουν γευστικούς κάλυκες και που αντιλαμβανόμαστε την κάθε γεύση ώστε να αντιστοιχίσουν στο μυαλό τους τις θηλές με το «είδος» των γευστικών καλύκων που διαθέτει (κυρίως) κάθε μία.
Τα ερωτήματα Γ3, Δ1 και Δ3 είναι συνδυαστικά, αλλά οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα ανταποκριθούν. Στα ερωτήματα Δ1 και Δ3
ζητείται από τους μαθητές να ονομάσουν όργανα, αλλά και στις δύο περιπτώσεις θα έπρεπε στην εκφώνηση να ζητείται αδένας, καθώς στο
κεφάλαιο 5 γίνεται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες ανατομικών δομών.
Ένα από τα ζητούμενα του Δ2.α απαιτεί καλή κατανόηση της εκφορητικής οδού του ήπατος, και οι μαθητές που δεν έχουν οπτικοποιήσει την εκφορητική οδό και δεν έχουν δουλέψει σε τέτοιου τύπου «πορείες» θα δυσκολευτούν.
Στο Δ3 αν έλειπε η παρένθεση «(οξειδώνεται)» θα ήταν ίσως πιο εύκολο νοηματικά για τους μαθητές να σκεφτούν αμέσως το κεφάλαιο 6. Στο β
ερώτημα εξετάζεται ο μεταβολισμός της γλυκόζης και στο σχολικό βιβλίο αναφέρεται πως «Ο μεταβολισμός της γλυκόζης ελέγχεται κυρίως από την ορμόνη ινσουλίνη που εκκρίνεται από το πάγκρεας.». Παρόλα αυτά ζητείται από τα παιδιά να κατονομάσουν εκτός από την ινσουλίνη και τη γλυκαγόνη, που αναφέρεται σε άλλη σελίδα. Φυσικά, και πάλι, οι μαθητές που έχουν κατανοήσει τη φυσιολογία του Πεπτικού συστήματος αναμένεται πως δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα.
Ψαρρά Αμαρυλλίς
Previous