Οι καθηγητές του ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΝΑ σχολιάζουν τα θέματα της ΧΗΜΕΙΑΣ
Το μοτίβο συνεχίστηκε και φέτος.. Εύκολα (ως πανεύκολα) θέματα ως το 12 (60/100) και μετά αυξανόμενη δυσκολία(!..) ως το 17 (85/100) και λίγο πιο “ψαγμένα” θέματα ως το άριστα. Διαβαθμισμένη δυσκολία….
Πιο συγκεκριμένα…
1ο ΘΕΜΑ… Πάρα πολύ εύκολα 25 μόρια. Καμία παγίδα, ασάφεια ή κάτι που θα μπορούσε να προβληματίσει…
2ο ΘΕΜΑ… Β1. Απλή εφαρμογή κανόνων ηλεκτρονιακής δόμησης. Τα α και β βοηθούσαν πάρα πολύ για την απάντηση στο γ.
Β2. Αρχή Le Chatelier με χρώματα. Απλό… Στη δικαιολόγηση βέβαια, μπορεί να χαθούν κάποια μόρια λόγω “κακής” διατύπωσης…
Β3. Η πιο εύκολη και ξεκάθαρα διατυπωμένη σύγκριση σημείων βρασμού που θα μπορούσε να ζητηθεί.
Β4. Επιτέλους οι Maxwell-Boltzmann μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, αφού η επιτροπή τους θυμήθηκε..
3ο ΘΕΜΑ… Γ1. Δεντράκι απλό. Αν κάτι μπορεί να προβλημάτισε είναι η αλογονοφορμική με Br2/KOH… Ε… καλομάθαμε με το κίτρινο ίζημα…
Επίσης η διατύπωση “άνυδρος αιθέρας” θα ήταν πιο τίμια στο Γ1,β.
Γ2. Καλό και απλό θέμα συνδυασμού πολυμερισμού και ωσμωτικής πίεσης.
Γ3. β. …”στιγμιαία ταχύτητα κατανάλωσης του Ψ”… οκ… ίσως προβλημάτισε κάποιους…
γ. Έπρεπε να διερευνηθεί ποιο αντιδρών είναι σε περίσσεια. όσοι δεν το κατάλαβαν ίσως χάσουν κάποια μόρια.
4ο ΘΕΜΑ… Δ1. Απλή μεθοδολογία επίδρασης κοινού ιόντος ασθενούς ηλεκτρολύτη σε ασθενή ηλεκτρολύτη… Γιατί όμως τέτοια νούμερα..;
Δ2. α. Μεθοδολογία “μέγιστου όγκου”… ή την ξέρεις ή αλλιώς το χάνεις… Κλασικό θέμα πάντως…
β. Βαθμός ιονισμού δείκτη(!).. Θέμα που μπορεί να δυσκόλεψε κάποιους. Όμως με ψύχραιμη αντιμετώπιση έβγαινε…
Δ3. α. …στο βιβλίο, απλώς, το νερό δίνεται συνήθως και δεν είναι υποχρεωμένοι οι μαθητές να το βρίσκουν. Η εξάσκηση στην οργανική, βέβαια, δεν αφήνει περιθώρια μεγάλου προβληματισμού.
β. κλασικό θέμα με “δείγμα” και καθαρότητα.
γ. Δε μπορούσε το θειικό οξύ να λείπει από το διαγώνισμα και ειδικά τα συζυγή του.
Καλή συνέχεια ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους!!!
Στεφανουδάκης Μιχάλης.