Οι καθηγητές του ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΝΑ σχολιάζουν τα θέματα στην ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Σε γενικές γραμμές τα θέματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες, ήταν σαφώς διατυπωμένα, χωρίς παγίδες, αρκετά «έξυπνα» σε μερικά σημεία, με κάποια ερωτήματα που δεν είχαμε ξαναδεί στο παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα:
ΘΕΜΑ Α
Τυπικό θέμα θεωρίας. Οι ερωτήσεις Σωστού-Λάθους ήταν σαφείς και απλές. Το ερώτημα Α2 ζητούσε να αντιστοιχιστούν περιπτώσεις λαθών με τις κατηγορίες τους, επίσης απλό ερώτημα που δεν δυσκόλεψε τους μαθητές. Το ερώτημα Α3 έχει ζητηθεί ξάνα στο παρελθόν, μπέρδεψε όμως τους όχι καλά προετοιμασμένους μαθητές, πολλοί από τους οποίους αναφέρθηκαν σε λειτουργίες επί πινάκων αντί των τυπικών επεξεργασιών. Το Α4 αφορούσε θεωρία από την ύλη των δυναμικών δομών δεδομένων που έχει προστεθεί τα τελευταία χρόνια, ερώτημα αναμενόμενο και εύκολο.
ΘΕΜΑ Β
Στο πρώτο ερώτημα του Β θέματος ζητήθηκε μια μικρής δυσκολίας μετατροπή από εντολή εμφωλευμένης επανάληψης ΓΙΑ σε ΟΣΟ που σίγουρα δεν δυσκόλεψε έναν προετοιμασμένο μαθητή. Η συμπλήρωση κενών ήταν επίσης απλή χωρίς δυσκολίες ή παγίδες. Το ίδιο και το ερώτημα Β3 που ζητούσε τον προσδιορισμό των δεικτών front και rear μιας ουράς. Έκπληξη ήταν το Β4 ερώτημα, το οποίο ζητούσε μετατροπή διαδικασίας σε συνάρτηση κάτι που πρώτη φορά ζητήθηκε (συνήθως ζητείται το αντίστροφο), χωρίς όμως να έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας.
ΘΕΜΑ Γ
Δύο σημαντικές και ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις περιείχε το Γ θέμα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια:
Α) Χρήση εμφωλευμένης επανάληψης (Μια γνωστού πλήθους επανάληψη εμφωλευμένη σε μια άγνωστου πλήθους)
Β) Συνδυασμός δύο μεθοδολογιών: εύρεση άλλων δεδομένων (MAXON) σχετικών με το μέγιστο στοιχείο συνδυαστικά με το πλήθος των φορών που εμφανίζεται το μέγιστο στοιχείο.
Αρκετοί μαθητές μπερδεύτηκαν ειδικά στο σημείο Α και αυτό θα έχει αποτέλεσμα την απώλεια αρκετών μονάδων από αυτό το θέμα. Τα υπόλοιπα ζητούμενα ήταν αναμενόμενα και αρκετά απλά.
ΘΕΜΑ Δ
Αρκετά εύκολο θέμα με συνδυασμό μονοδιάστατου και δισδιάστατου πίνακα με τα ερωτήματά του να αφορούν επεξεργασίες κατά γραμμή / στήλη / συνολικές καθώς και μία συνάρτηση η οποία επιτελούσε τη λειτουργία της αναζήτησης.
Δήμητρα Ανδριτσάκου