Οι καθηγητές του ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΝΑ σχολιάζουν τα θέματα του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Επα.Λ.
Αυξημένης δυσκολίας θέματα κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι εξεταζόμενοι των επαγγελματικών λυκείων στο μάθημα του προγραμματισμού συγκριτικά με τις εξετάσεις των προηγούμενων ετών.
Πιο συγκεκριμένα:
ΘΕΜΑ Α
Οι ερωτήσεις Σωστού – Λάθους ήταν αρκετά δύσκολες με τρεις από αυτές να μπορούν να απαντηθούν με ευκολία μόνο από καλά προετοιμασμένους μαθητές. Στο ερώτημα της αντιστοίχισης (Α2) υπήρχε επίσης αυξημένη δυσκολία με χρήση έτοιμων συναρτήσεων αλλά και του τελεστή διαμέρισης.
ΘΕΜΑ Β
Το θέμα Β ήταν μέτριας δυσκολίας με κάποια από τα ερωτήματά του να έχουν ζητηθεί ξανά στο παρελθόν. Στο Β1 ζητήθηκε μια τροποποίηση συμβολοσειράς μέσα σε μία συνάρτηση, αρκετά βατό ερώτημα. Το Β2 αφορούσε δυαδική αναζήτηση που έχει ζητηθεί και στο παρελθόν και θα το χαρακτηρίζαμε αρκετά εύκολο. Το Β3 ερώτημα ήταν μια κλασική μετατροπή από for σε while που λογικά δεν δυσκόλεψε τους μαθητές.
ΘΕΜΑ Γ
Απαιτητικό πρόβλημα το όποιο ζητούσε εμφωλευμένη δομή επανάληψης, όπως και πέρυσι, με επιπλέον βαθμό δυσκολίας τη χρήση είτε λογικής μεταβλητής είτε μετρητή για την επίλυση του ερωτήματος Γ3. Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 και Γ5 κινήθηκαν σε γνωστές για τους μαθητές μεθοδολογίες (υπολογισμός μέσου όρου, εύρεση μέγιστου και ποσοστού) τα οποία ωστόσο σε συνδυασμό με την εμφωλευμένη επανάληψη και το ερώτημα Γ3 εύκολα μπορούν να οδηγήσουν τους εξεταζόμενους σε λάθη.
ΘΕΜΑ Δ
Ένα επίσης απαιτητικό θέμα το οποίο απαιτούσε γνώση διαχείρισης αρχείων (ερώτημα Γ1), και εδώ ζητήθηκε εμφωλευμένη επανάληψη για το γέμισμα της λίστας (ερώτημα Δ2), υπολογισμό μέσου όρου και υπολογισμό ενός πλήθους σε σχέση με αυτόν (Δ3) και ταξινόμηση λίστας με δύο κριτήρια (Δ4), ο συνδυασμός των οποίων κάνει το θέμα αρκετά δύσκολο στην επεξεργασία του.
Δήμητρα Ανδριτσάκου